-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:13735 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:76

اگر والدين فوت كرده باشند سرپرستي فرزندان با كيست؟ اگر برادر بزرگتر با برادر كوچكتر لواط كند، برادر كوچكتر چه بايد بكند؟ به چه كسي شكايت كند؟



سرپرستي فرزندان صغير با كسي است كه پدر، او را به عنوان وصيّ معيّن كرده است. (رساله امام(ره) م 2694) چنانچه كسي وصي ندارد، دادگاه براي فرزندانش سرپرست مشخص ميكند و...

لواط از گناهان بزرگ است و امام رضا(ع) درباره آن ميفرمايد:

»شدت حرام بودن لواط از زنا بيشتر است. به درستي كه خداوند قوم لوط را براي عمل لواط هلاك كرد ولي كسي را براي زنإ؛ثثچ ّّ هلاك نكرد«. (بحار الانوار، ج 79، ص 71)

انسان گناهكار بهتر است سرّ خودش را فاش نكند و تنها با پروردگار خود اين راز را در ميان بگذارد و تضرع و ناله كند، حقيقتاً از كردار خويش پشيمان شود. ولي اگر اين عمل زشت از طرف برادر بزرگتان تكرار شد، ميتوانيد به دادگاه محلّ خود مراجعه و از او شكايت كنيد. حتماً پيگيري و مجازات خواهد شد. فرد لواط شده نيز چنانچه به اين عمل بد راضي بوده تنبيه و مجازات خواهد شد. براي پيشگيري از اين كار زشت بهتر است با آن فرد گناهكار به جاهاي خلوت نرويد و نگذاريد كه او شما را ببوسد و با هم در زير يك رختخواب نرويد. رعايت اين چند نكته، زمينه ارتكاب گناه را براي او و شما كمتر خواهد كرد براي اطلاع بيشتر از اين عمل زشت و تذكر دادن به برادر بزرگتر، كتاب بسيار مفيد »گناهان كبيره« آيت الله شهيد دستغيب را تهيّه و مطالعه نماييد.

خداوندا! ما را به حال خود وامگذار

موفق باشيد.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.